Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie paliwo do Virago
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolbi
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 14:18, 24 Cze 2007    Temat postu: Jakie paliwo do Virago

No wlasnie...w jedym z watkow demid napisal jakie paliwko leje do swojej 535. Jak kupowalem swoja 535 to sie zapytalem czy lac 95 czy 98 oktanow to facet mi powiedzial zebym zdecydowanie 95 lal, bo 98 bla bla bla...
A wy jakie paliwo lejecie? No i czy zbyt duzo oktanow (np. v-power racing shella) nie wplywa negatywnie na prace?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
demid




Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 14:31, 24 Cze 2007    Temat postu:

w ramach dopowiedzenia- v power racing na shellu jest specjalnie sprowadzane prosto z rafinerii w niemczech, a tam nikt nie pozwala na tzw chrzczenie... co do silnika to moim skromnym zdaniem jak i zaprzyjaznionego mechanika:) nie wplywa to negatywnie na silnik... nie musze dawac mu niewiadomo jakich obrotow, a jak juz tez pisalem na 100 spalanie jest sporo mniejsze, na trasie 300km spalil mi 13 litrow!!! wiec nieco ponad 4 litry na 100 a wyprzedzania sporo, zwalnianie, przyspieszanie, slowem normalna jazda, miejscami 120hm/h co ekonomiczna predkoscia nie jest... w miescie az takiej roznicy nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon001




Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Nie 15:51, 24 Cze 2007    Temat postu:

Ja na v-power racing sie nie zapędziłęm nigdy ale zwykłe v-power czasem zaleje, a tak na codzień to 98 leje bo silnik juz do nowych nie nalaży i trzeba mu dogadzać Wink
Jeszcze nie słyszałem ze by lepsza benzyna komuś zaszkodziła ( no chyba ze paliwo lotnicze wlejesz Wink!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polo




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:19, 24 Cze 2007    Temat postu:

ja leje normalną 95 , 1100 ma stopień sprężania 8,5 - można nawet na ruskiej jeździć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
demid




Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 19:36, 24 Cze 2007    Temat postu:

no tak, przy silniku 1100 na brak mocy nie mozna narzekac... mozna wiec sobie pozwolic zeby lac slabsza...
ale juz przy mniejszych silnikach ma to ogromne znaczenie, chociazby dlatego ze czesto sie zdaza ze paliwo ma mniej oktan niz powinno,
a poza tym nie po to dbam o motor zeby mu lac syf na podzednych stacjach gdzie dolewaja do niego nie wiadomo co... tylko dobre paliwo na dobrych stacjach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krakers




Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaski LU

PostWysłany: Sob 21:58, 30 Cze 2007    Temat postu:

A ja podobnie jak Szymon001 98 i wiem że napewno śmiga się lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mickey Mause




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 13:31, 01 Lip 2007    Temat postu:

Od dziś zaczynam lać 98 Smile i zobaczę czy będzie coś lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
11lukasz




Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:33, 01 Lip 2007    Temat postu:

w samochodzie nie czulem roznicy, ale w motorku mzoe bardziej czuc, tez zmienie na 98, a co

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valenciano




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Mazowiecki

PostWysłany: Nie 20:52, 01 Lip 2007    Temat postu: Jakie paliwo do Virago

o liczbie oktanowej jest tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mija się z celem lanie benzyny o liczbie oktanowej 98 do silnika o stopniu sprężania 8,5 przy 10,0 jest jak najbardziej wskazane.
Przyrost mocy w przypadku Virago występuje wyłącznie w mózgu kupującego.
Reklama górą!
Osobną kwestią jest zawartość "prawdziwej" benzyny w cieczy jaką kupujemy zwłaszcza na małych prywatnych stacyjkach(patrz wyniki kontroli na stacjach benzynowych).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
demid




Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:22, 01 Lip 2007    Temat postu:

hmmmmmm no widac ekspert od 535 i spalania i osiagow... i polecam poczytanie zamisat wiki encyklopedii w ktorej kazdy mozna napisac co chce, artykulow w prasie motocyklowej....
i poza tym chodzi o XV535 z przyrostem mocy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polo




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:58, 01 Lip 2007    Temat postu:

nie oktany napdzają silnik tylko kalorie czyli im paliwo ma więcej w sobie energii ( tzw. kaloryczność paliwa w kJ/kg) tym więcej mocy uzyskamy , tak się składa że paliwo 98 ma mniejeszą kaloryczność od 95 czyli silnik będzie słabszy gdyż spalają taką samą ilość paliwa uzyska mniej energii . inną sprawą jest czystość paliwa to że mamy wrażenie że na Vpowerach itp silnik lepiej jeździ wynika z tego że to paliwo jest czystsze czyli zawiera paliwo a nie paliwo z dodatkami "specjalnymi" ,
osobnym tematem jest możliwość adaptacji programu sterującego silnikiem do możliwośći paliwa i tu jest cały chwyt marketingowy - silniki z rozbudowaną elektoniką - mające czujnik spalania stukowego mogą zwiększyć wyprzedzenie zapłonu przy lepszym paliwie ( bardziej odpornym na spalanie stukowe ) i osiągnąć większą sprawność i co z tym związane moc - szczególnie widoczne jest to w silnikach z turbo
w virago wrażenie mocy związane jest z tym że wlaliśmy paliwo a nie szczyny ,
ale to inna sprawa co nam sprzedają na stacjach pod nazwą Pb95


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dangel




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:35, 02 Lip 2007    Temat postu:

mam pytanie
po przeczytaniu waszych postów byłbym skłonny zalać 98 dla próby i tu pytanie:
czy takie zalewanie raz 98 a potem 95 nie wpłynie negatywnie na moto??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
demid




Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:11, 03 Lip 2007    Temat postu:

sprawa tez z lepszymi paliwami i mneijsa kalorycznoscia wynika tez stad ze maja dodatki ktore poprawiaja odpornosc na spalanie stukowe, co w teorii obniza spalanie mimo tej nizszej kalorycznosci, bo paliwo spala sie calkowicie...
a sprawa z podzednymi stacjami jest taka ze do benzyny dolewaja swinstw roznych, np benzolu i poniej nie da sie na tym jezdzic( wody do benzyny dolac sie nie da)
mysle wiec ze warto zainwestowac w 98 wlasnie dla lepszej pracy silnika i tez dla tego ze jezeli juz na stacji paliwo jest chrzczone to 98 i tak bedzie lepsze niz 95...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valenciano




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Mazowiecki

PostWysłany: Pią 22:30, 06 Lip 2007    Temat postu:

hmmmmmm
...co do Wiki:
napisz to lepiej i opublikuj nie oceniaj nie znając do końca tematu

...co do prasy:
kto to weryfikuje? pamiętasz strunę fortepianową?

...co do sprawności silnika:
jeśli mnie pamięć nie myli dyskutujemy o obiegu Otto a w nim jak Ci pewnie doskonale wiadomo sprawność zależy od stopnia sprężania...

...co do kaloryczności paliwa:
"wartość energetyczna paliw o niższej LO jest większa niż paliwa 98 i dlatego jeżeli silnik przystosowany został konstrukcyjnie do spalania paliwa LO95 to zastosowanie LO98 mocy nie podniesie, a nawet może ją pogorszyć. Efekty byłyby odczuwalne dopiero po zwiększeniu ciśnienia sprężania (np. splanowaniu głowicy)."


...co do wody:
"9.Zawartość wody oznacza się metodą miareczkowania kulometrycznego, polegającą na wstrzyknięciu zważonej próbki do naczynia do miareczkowania aparatu kulometrycznego Karla Fischera, w którym jod do reakcji Karla Fischera wydziela się kulometrycznie na anodzie.
9.1.Gdy cała zawartość wody zostaje odmiareczkowana, nadmiar jodu wykrywa czujnik elektrometrycznego punktu końcowego i miareczkowanie zostaje przerwane. Ze stechiometrii reakcji wynika, że jeden mol jodu reaguje z jednym molem wody, stąd ilość wody jest proporcjonalna do całkowitego zsumowanego prądu, zgodnie z prawem Faradaya.
9.2.Odczynniki i materiały, rodzaj aparatury, przygotowanie próbki i aparatury, test kontrolny aparatury, wykonanie oznaczania, sposób obliczenia i podawania wyników, precyzję metody oznaczania zawartości wody, a także sporządzanie sprawozdania z badania określa norma PN-EN ISO 12937."
(Dz. U. z dnia 1 grudnia 2006 r.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
demid




Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:50, 06 Lip 2007    Temat postu:

super pokazales jaki jestes madry... tylko nie wiem o co tak naprawde ci chodzi... bo jesli juz tak piszesz o tej liczbie oktanowej to co powiesz na to ze na wiekszosci stacji na ktorych u nas przeprowadza sie kontrole to wyniki wykazuja ze liczba oktanowa jest zawyzona... wiec lejac w naszym pieknym kraju 98 lejesz w wiekszosci 95... i o czym tu ten caly wyklad...

z tym calym miareczkowaniem to juz przesada- co to jest?? o nic takiego mi nie chodzilo, wywaliles jakis suchar z ustawy i co...

co do wiki- jest to encyklopedia w ktorej mozna opublikowac wszystko i nikt glowy nie daje za to ze jest to poprawne, wiec mozesz pisac co chcesz ale prawdy nie zmienisz,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin