Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Elektroniczna rezerwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZoooloooK




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:46, 03 Maj 2007    Temat postu: Elektroniczna rezerwa

Jestem szczęśliwym posiadaczem XV535 od jakiegoś miesiąca.Zastanawia mnie funkcja tzw.elektronicznej rezerwy (przełącznik pod przyciskiem startera) Co to jest za funkcja ?jak działa?czy zapala się jakaś kontrolka przy niskim poziomie paliwa czy jak?do czego służy ten przełącznik.No niech mi ktoś to wytłumaczy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmm757




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świecie

PostWysłany: Pią 0:05, 04 Maj 2007    Temat postu:

wiesz nie mialem jeszcze okazji tego wyprubowac
zawsze leje do pelna robie okolo 200 km
i leje znowu, nigdy nie przekroczylem 200 km
wiec nigdy nie mialem okazji wlaczyc rezerwy

ale juz widzialem jak u innych to nastapilo wiec,
jedziesz i zaczyna sie dusic, moze tez strzelic z tlumika
wiec przelaczas na res i na stacje

po zatankowaniu przelaczasz znowu na on


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zi.gi (wariat)




Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 8:29, 04 Maj 2007    Temat postu:

Ja w mojej 1100 nieraz schodziłem do rezerwy. Odbywa się to tak że najpierw zapala się kontrolka i to jest najlepszy moment na przełączenie rez. Kiedyś nie zrobiłem tego i po jakimś kilometrze przejechanym w ruchu miejskim zgasła mi na skrzyżowaniu. Wtedy po przełączeniu i krótkim kręceniu rozrusznikiem odpaliła i zjechałem zawstydzony ze skrzyżowania.
P.S. Virago 1100 ma elektryczną pompke paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolbi
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 8:35, 04 Maj 2007    Temat postu:

A tak z ciekawosci zapytam ile mozna przejechac od momentu wlaczenia rezerwy, bo kiedys gdzies czytalem ze nawet 40-50km, ale nie wydaje mi sie to wiarygodne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mmm757




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świecie

PostWysłany: Pią 9:11, 04 Maj 2007    Temat postu:

Very Happy Very Happy 40 przy bardzo ekonomiczxnej jezdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnal




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bogatynia

PostWysłany: Pią 10:51, 04 Maj 2007    Temat postu: Re: Elektroniczna rezerwa

ZoooloooK napisał:
Jestem szczęśliwym posiadaczem XV535 od jakiegoś miesiąca.Zastanawia mnie funkcja tzw.elektronicznej rezerwy (przełącznik pod przyciskiem startera) Co to jest za funkcja ?jak działa?

W 535 nie ma kontrolki rezerwy (w 750 i 1100 jest), bak ma 13,5L z czego 3,5L w górnym i 10L pod siedzeniem, rezerwa to 2,5L. Co do ilości kilometrów którą można zrobić "na rezerwie" to zależy od średniego spalania. Moja paliła około 5L/100km więc można było zrobić spokojnie 40km Cool

Jeśli chodzi o zasadę działania przełącznika to rozbierałem Virago 1100 i przyglądnąłem się temu. W baku jest kontrolka poziomu paliwa i jeśli spadnie on poniżej przełącznika to przełącznik odcina prąd w pompie paliwa co skutkuje wiadomo czym Very Happy Przełącznik przy kierownicy ustawiony na RES powoduje załączenie pompy paliwa, a my zaczynamy szukać stacji Cool
Przypuszczam że w 535 sprawa wygląda identycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin




Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KOLUSZKI

PostWysłany: Pią 11:19, 04 Maj 2007    Temat postu:

Fajnie że ktoś zaczał ten temat. Dzisiaj miałem o to samo zapytać a dokładnie o to: Raz wypaliłem wszystko z baku i zaczął strzelać a pompa paliwa trykać. Przełączyłem na rezerwe i nic się nie poprawiło. Zalałem paliwka i wszystko gra. Czy to znaczy że przełącznik nie działa i za bardzo nie mam rezerwy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baciek




Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Karczmiska

PostWysłany: Śro 18:04, 30 Maj 2007    Temat postu:

W MOIM 1000 JEST TAK SAMO JAK 1100 ZAPALA SIE KONTROLKA PRZELOCZNIK NA REZ I JAZDA NA STACIE A CO DO KILOMETRÓW TO ZDAJE MI SIE ZE WIECEJ NIZ 25 TO NIEDA RADY BO VIRÓWKA LUBI PALIWO JAK JA PIWO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekgarbaty




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 20:54, 30 Maj 2007    Temat postu:

U mnie jast tak że jak zaczyna się rezerwa to pompka tyrkoce przełańczam przełącznik na rezerwe i motor jedzie dalej a potem jaknajszybciej tankować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pink25




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Śro 11:44, 27 Cze 2007    Temat postu: Re: Elektroniczna rezerwa

krasnal napisał:
ZoooloooK napisał:
Jestem szczęśliwym posiadaczem XV535 od jakiegoś miesiąca.Zastanawia mnie funkcja tzw.elektronicznej rezerwy (przełącznik pod przyciskiem startera) Co to jest za funkcja ?jak działa?

W 535 nie ma kontrolki rezerwy (w 750 i 1100 jest), bak ma 13,5L z czego 3,5L w górnym i 10L pod siedzeniem, rezerwa to 2,5L. Co do ilości kilometrów którą można zrobić "na rezerwie" to zależy od średniego spalania. Moja paliła około 5L/100km więc można było zrobić spokojnie 40km Cool

Jeśli chodzi o zasadę działania przełącznika to rozbierałem Virago 1100 i przyglądnąłem się temu. W baku jest kontrolka poziomu paliwa i jeśli spadnie on poniżej przełącznika to przełącznik odcina prąd w pompie paliwa co skutkuje wiadomo czym Very Happy Przełącznik przy kierownicy ustawiony na RES powoduje załączenie pompy paliwa, a my zaczynamy szukać stacji Cool
Przypuszczam że w 535 sprawa wygląda identycznie.


w moim 535 jak najbardziej jest taka kontrolka (czerwona). Gdy się zapali jakieś 3 km jeszcze moge przejechać potem nastepuje duszenie i muszę przelacznikiem przelaczyć na res. Paliwa starcza na jakieś 40 km.
Zbiornik mam tylko pod siedzeniem i ma on zdaje sie 8,7 l.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
demid




Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:04, 27 Cze 2007    Temat postu:

ja niestety lampki takowej nie mam... a by sie przydala, a wie ktos jak jest wykorzystaniem rezerwy bo czy jedzie az do konca zbiornika??? bo zawsze tam zbiera sie syf...
zbiornik taki maly... bo takie po prostu wtedy byly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon001




Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Śro 14:18, 27 Cze 2007    Temat postu:

A ja nie mam żadnej kontrolki paliwa , nic mi nie odłącza pompy paliwowej. Po prosru jak zaczyna chodzić na jednym garze to trzeba kraniki na res przełączyć i można 50 km do stacji dojechać. A orientować sie musze na licznik Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zundapp600




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BIŁGORAJ

PostWysłany: Nie 9:45, 08 Lip 2007    Temat postu:

Podłączę sie do tematu paliwowego. Już widzę ta burzę bo temat zawsze drażliwy. A mianowicie , jakie zużycie paliwa wychodzi wam przy eksploatacji waszych VIRAGO XV-750. Chętnie zobaczę każdą opinie i sugestię

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin