Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak regulować zawory i gaźniki w 535 ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pink25




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Czw 21:58, 28 Cze 2007    Temat postu: jak regulować zawory i gaźniki w 535 ?

Witam
Chyba cos mi postukuje w silniku, pewnie zawory. Czasami strzeli a swiece wymieniłem to może synchronizacja i ustawienia gażników trzeba zrobić.
Powiedzcie na których stronach w tej obszernej serwisówce do virago (ok 360 stron) znajdę opisy synchronizacji gażników i regulacji zaworów a jak ktos to robił to poprosze o rady.

pozdrawiam
pink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polo




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 6:29, 29 Cze 2007    Temat postu:

generalnie zawory usatwia sie tak samo w wszystkich silnikach :
1. odkręcasz dekielki od reg. zaworów
2. wykręcasz świece
3. zapinasz bieg i kręcisz kołem aż
4. tłok jest w GMP ( czyli na samej górze ) a oba zawory są zamnknięte
5. ustwiasz luz za pomocą szczlinomierza
6 to samo robisz dla drugiego cylindra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polo




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 6:31, 29 Cze 2007    Temat postu:

do synchronizacji gaźnikóe potrzebujesz wakuometrów
podpinasz je do króćów ssących ( trzeba zobaczyć na serwisówkę które to )
i włącasz silnik i regulujesz śrubą do synchronizacji tak aby wskazania na obu wakuometrach były idnetyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woody




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warm.-mazurskie

PostWysłany: Pią 19:29, 29 Cze 2007    Temat postu:

To nikt konkretnie koledze nie pomoże ?
Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe.
Jak?
Ano ,idziemy do motoryzacyjnego i kupujemy wężyk przezroczysty fi wewn 5 mm grubościenny jakieś 3 m.
Następnie do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie Wink.Farmaceutki bywają sympatyczne Wink) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.
Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm .Przed tym jednak wstrzykujemy (ta strzykawka 10 ccm się przyda) olej silnikowy do wężyka ,taki jaki mamy aktualnie w motorze.
Rozpalamy sprzęta do normalnej temperatury.Gasimy i zdejmujemy zaślepki gumowe z króćców.Nakładamy nasz wakuometr i po uruchomieniu już wszystko widać.Regulujemy śrubką międzygażnikową lewo-prawo do czasu, aż olej w rurce pozostanie stabilny.Można wspomagać się śrubą obrotów gdyby gasł.
Nie jest to mój pomysł-wyczytałem gdzieś.Ale z igłami do strzykawek zamiast starych dysz gaźnikowych to chyba Trade Mark MÓJ ci on Wink
Satysfakcja gwarantowana Wink
Co do zaworów to faktycznie serwisówka pomoże.Tylko może nie targaj maszyną po podwórku Wink Oczywiście trzeba wykręcić świece...
Lewy dekiel ma 2 kołowe pokrywki ze śrubami na śrubokręt duży.Większa kryje pod sobą nakrętkę wału chyba ,na którą możesz nałożyć klucz sztorcowy (nie pamiętam numeru).Pod mniejszą po pokręceniu będzie widać znaki ustawne dla zaworów.
Powodzenia.
Pozdrówko
woody


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
11lukasz




Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:08, 01 Lip 2007    Temat postu:

Wszystko proste jak sie czyta....

a ile taka regulacja kosztuje u mechaniora?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolbi
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 12:16, 01 Lip 2007    Temat postu:

U mnie ceny wachaja sie od 70zl do nawet 250 w autoryzowanym serwisie yamahy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woody




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warm.-mazurskie

PostWysłany: Nie 17:06, 01 Lip 2007    Temat postu:

Warto takie proste czynności wykonać samodzielnie,bo pełny przegląd i regulacje (gaźniki,zawory) to nawet kilkaset zł za które można kupić akcesoria na ten przykład Wink
A wiedza zostaje na zawsze...
W serwisach bywa z jakością tych prac różnie.Mnie próbowano wmówić,że regulacja zaworów musi kosztować coś kole 200 zł ,bo m.in. koniecznie trzeba zdjąć pół osprzętu z góry virażki ... Oczywiście nieprawda.Fakt- jest ciasno ,ale bez pośpiechu da się zrobić.
Pozdrawiam.
woody


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pink25




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Nie 21:13, 01 Lip 2007    Temat postu:

Wielkie dzieki za odpowiedzi.
Regulację przy pomocy wakuometru juz wczesniej przesledziłem, ale wiadomio brakuje wakuometru Wink. Ale teraz juz jest (a wlasciwie bedzie) Wink. Dzieki za opis Smile.
Co do luzów zaworówych to nie wiedzialem czy tam sa sruby czy na płytki regulacja , jak srubą regulacja to nie powinno byc problemu.
Powiedzcie tylko mi ile powinny wynosic tam luzy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woody




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warm.-mazurskie

PostWysłany: Pon 20:38, 02 Lip 2007    Temat postu:

Spoko,śrubki są ,bo stara konstrukcja Wink
1)Ssące 0,07-0,12
2)Wydechowe 0.12-0,17
Ja ustawiałem dla poz 1 -0.10,dla 2 -0.15 .
Po kupnie w ub roku były potrzebne zmiany,bo poprzedni właściciel zaniedbał regulacje,ale w tym roku po kontroli nic się nie zmieniło ...
Jak masz starszą maszynkę to przejdź się do sklepu z oringami z tą pokrywką od zaworów,żeby dobrali Ci oring uszczelniający. 1 lub 2 zł za sztukę zapłacisz pewnie Wink a potrzeba 4 .

woody


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dangel




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:48, 02 Lip 2007    Temat postu:

Polo napisał:
generalnie zawory usatwia sie tak samo w wszystkich silnikach :
1. odkręcasz dekielki od reg. zaworów
2. wykręcasz świece
3. zapinasz bieg i kręcisz kołem aż
4. tłok jest w GMP ( czyli na samej górze ) a oba zawory są zamnknięte
5. ustwiasz luz za pomocą szczlinomierza
6 to samo robisz dla drugiego cylindra


co do 3 punktu, to pcham moto i patrze w miejscu świecy jak jest położony tłok??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polo




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 5:46, 03 Lip 2007    Temat postu:

ja stawiam na centralkę zaponam 5 bieg , wsadzam w otwór świecy patyczek
( tylko długi żeby nie wpadł do cylindra ) i kręcę kołem obserwując dzwigienki zaworowe i patyczek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek1965




Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Śro 16:15, 04 Lip 2007    Temat postu:

11lukasz napisał:
Wszystko proste jak sie czyta....

a ile taka regulacja kosztuje u mechaniora?


Ja zapłaciłem 348 zł wraz z nowymi świecami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dangel




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:08, 05 Lip 2007    Temat postu:

ja niestety nie mam centralenej podstawki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arek1965




Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Wto 16:46, 07 Sie 2007    Temat postu:

woody napisał:
Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe.


No kolego Arrow szacunek. Zrobiłem jak napisałeś, bo po konkursie na najgłośniejszy wydech padła mi synchronizacja. To działa Exclamation Po co wydawać 80-120 zł w serwiszie, jak można samemu wykonać synchronizację. Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woody




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warm.-mazurskie

PostWysłany: Wto 23:04, 07 Sie 2007    Temat postu:

Dzięki Arek,nie jest to jednak mój pomysł tak do końca... Trochę go jednak przystosowałem amatorsko do polskich warunków Wink
Niestety ,pozbawiłem w ten sposób (ogłaszając na forum) parę serwisów z gotowizny złotówkowej ... Wink)
Polo pls -może jednak nie wkładaj tam patyków ... Wink
Są znaki nastawcze i jeśli nie ma luzów na panewkach,albo na rozrządzie to wspomagając się serwisówką precyzyjnie da się te zawory ustawić...
Demid obiecał odpowiedzieć ,czy muszę rozebrać silnik,żeby dotrzeć do łożyska kosza sprzęgłowego,czy wystarczy odkręcić tylko kosz ,ale cosik Demid milczy,...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin