Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kierunkowskazy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
viragokot




Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:43, 17 Lip 2007    Temat postu: kierunkowskazy

Jesli ktos wyznaje sie na elektroce to moze wie jak podłączyc kable zeby wszystie kierunkowskazy świecily razem ze światłami (tak jak w wersjach amerykańskich)??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon001




Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Śro 12:35, 18 Lip 2007    Temat postu:

Ja mam amerykańską i nie swiecą razem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PowelL




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 13:30, 18 Lip 2007    Temat postu:

Z tego co wiem, potrzebne są żarówki dwuwłóknowe, 5W + 21W oraz dodatkowa para przewodów do przednich kierunkowskazów (obrysówki są tylko z przodu).
Po włączeniu stacyjki w kierunkowskazach przednich świecą się włókna 5W, po załączeniu kierunkowskazu gaśnie żarnik 5W, a zaczyna migać żarnik 21W.
Sprawę gaśnięcia obrysówek 5W można pewnie rozwiązać dość prosto, trzeba by tylko dobrze pomyśleć.
BTW: taka instalacja jest niezgodna z polskimi przepisami Prawa o Ruchu Drogowym...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek




Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Czw 8:49, 26 Lip 2007    Temat postu:

Wczoraj stwierdziłem, że najwyższa pora coś poprawić w moim motorku. Nie żeby coś było nie tak ale należy przygotować go do osprzętu pod sakwy itd. Stwierdziłem, że należy przesunąć kierunkowskazy. Akurat na tylnym błotniku mam chlapacz, który jest przymocowany na 4 śrubach - 2 przy mocowaniu rejki i dwie po bokach w celu usztywnienia. Postanowiłem właśnie tam umieścić kierunki. Potrzebny sprzęt:
1. klucze 10 i 17,
2. klucze inbusowe - bodajże 6,
3. ok 1m linki miedzianej dwużyłowej 1,5 mm2
4. koszulki termozgrzewalne - różne średnice takie żeby weszły przewody pojedyńczo i obydwa,
5. zapalniczka lub zapałki,
6. łaczniki do przewodów, najlepiej zagniatane - w izolacji,
7. nóż lub jakieś inne ustrojstwo do ściągania izolacji z przewodów,
8. wiertarka i wiertła 6 i 12,
9. pilnik okrągły,
10. dwie ładne śruby 12 - najlepiej hromowane,
11. dobra muzyka,
12. piiiiiiiiiiiiiwo,
13. trochę wolnego czasu.
A oto jak się to robi:
- Otwieramy piwko i sprawdzamy czy wszystko mamy - jeżeli nie to nie łykamy nic i jedziemy po to co brakuje - jeżeli jest wszystko to drugi łyk i
- przecinamy przewody ok 5cm za mocowaniem kierunkowskazu,
- usuwany izolacje z końcówek przewodów i zagniatamy jedną strone złączek, na instalacji i kierunkowskazie, łyk,
- zakładamy na przewody kawałki koszulki termozgrzewalnej takiej wielkości aby po zagrzaniu objęła całość złącza i po minimum 5mm za złączem,
- w zalezności czy wstawiamy kierunki w nowe miejsca czy w już istniejące otwory, nawiercamy 6 a następnie rozwiercamy 12 do żądanej średnicy ( chodzi o oryginalne kierunki) - jeżeli mało to pilnik okrągły i dopasować, dwa lub więcej łyków,
- przekręcamy kierunki na żądane miejsce - właściwe jest sprawdzenie czy będą prostopadle do osi motorka, bo jeżeli nie to trzeba wyprodukowac z kawałka gumy śkośne pdkładki. Robi sie to na szlifierce z jakiejś dużej uszczelki dopasowanej wielkością do podstaw kierunków, łyk
- dopasowujemy długość przewodu do wstawienia i odizolowujemy wszytkie końcówki przewodu,
- przewód łączymy z wolnymi końcami złączek w kierunkowskazie i zagrzewamy koszulki termo, łyk,
- zakładamy większą koszulkę termo na cały odcinek przewodu wraz z już zagrzanym połączeniem wsuwając w miare możliwości jak najdłuższy kawałek większej koszulki żeby starczył po połączeniu drugiej strony na jej zaizolowanie,
- podwieszamy przewód pod błotnikiem tak aby nie uległ przetarciu w czasie jazdy - po lewej stronie są uchwyty a po prawej trzeba stosować inne patenty - ja zrobiłem krótki przewód i nadmiar zawinąłem na śrubie po starym kierunku, łyk albo dwa,
- łączymy drugą stronę przewodu z instalacją,
- zsuwamy i zagrzewamy koszulki termo na połączeniach, a następnie większą na całość i zagrzewamy całą lub tylko końce, dwa łyki,
- zaślepiamy otwór po starej pozycji kierunkowskazu jakąś łądną nakrętką,
- włączamy zapłon, sprawdzamy czy nam się udało - jeżeli tak - to dokańczamy browar,
- oglądamy swoje dzieło otwierając następny browar,
- bierzemy sie za drugi kierunek.
Powodzenia - mnie zajęło to jakieś 4 piwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mordeczka




Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Czw 15:05, 26 Lip 2007    Temat postu:

misiek !!!SUPER plan pracy dobrze wszystko zaplanowane a najwazniejsze zeby wiedziec od czego zaczac Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PowelL




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 15:06, 26 Lip 2007    Temat postu:

mordeczka napisał:
misiek !!!SUPER plan pracy dobrze wszystko zaplanowane a najwazniejsze zeby wiedziec od czego zaczac Smile

No i kiedy piwka się napić, bo to w sumie bardzo ważna sprawa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mordeczka




Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Czw 15:07, 26 Lip 2007    Temat postu:

no wlasnie o to mi chodzilo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robson




Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk-wola

PostWysłany: Czw 15:26, 26 Lip 2007    Temat postu:

Ja na waszym miejscu to napił bym się piwa po zakończeniu całej operacji z wymianą tych kierunkówSmile Podam przykład.Kolega montował słupki w ogrodzeniu popijając piwka , wyszło wszystko idealnie wszystkie w idealnej pozycji na drugi dzień jak zobaczył swoje dzieło,dobrze że beton jeszcze mu nie zastygł,wszystko było do poprawki.Takie jest moje zdanie. HEY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mordeczka




Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Czw 15:41, 26 Lip 2007    Temat postu:

a co to byl za beton ze na drugi dzien jeszcze nie byl twardy a pozatym dobre piwko nigdy nie jest zle oczywiscie w odpowiedniej ilosci ale chyba odchodzimy od tematu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek




Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Sob 12:43, 28 Lip 2007    Temat postu:

Sorki zapomniałem dodać do narzędzi jakies kleszcze lub inne urządzenie do zagniatania złączek. Przyjemnej pracy jeżeli wola.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baciek




Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Karczmiska

PostWysłany: Pią 11:35, 03 Sie 2007    Temat postu:

ja kupilem 1000 z orginalnym wyjsciem na podswietlane kierunki żarówa iest dwu włuknowa ale nie gasnie podswietlanie jak właczam kierunki i wszystko jest okej a takie prawo to nie prawo mam je głeboko w duuuuuuu .a co do piwka to niema nic lepszego jak piwko przy robutce to roziasnia umysł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baciek




Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Karczmiska

PostWysłany: Pią 11:36, 03 Sie 2007    Temat postu:

ja kupilem 1000 z orginalnym wyjsciem na podswietlane kierunki żarówa iest dwu włuknowa ale nie gasnie podswietlanie jak właczam kierunki i wszystko jest okej a takie prawo to nie prawo mam je głeboko w duuuuuuu .a co do piwka to niema nic lepszego jak piwko przy robutce to roziasnia umysł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin