Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ślizgajace sie sprzęgło w 535- reperacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pink25




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 15:12, 01 Cze 2007    Temat postu: ślizgajace sie sprzęgło w 535- reperacja

Witam
Motorek posiadam od miesiaca. Przyjechał z zachodu do mnie. Stan uwazam bdb jak na rocznik 1987. Nie bity, nie szlifowany ani razu, orginalny czarny lakier. Lekkie tylko gdzieniegdzie otarcia czy zadrapania.

Na jezdzie testowaej nic nie wyczułem, ale teraz z czasem widzę, że się slizga lekko sprzęgło jak dam gazu na maxa. Początkowo tylko na 5 biegu teraz i na 4 i 3 Sad.

Motocykl ma mały przebieg - 26 tysiecy i raczej taki ma. Wygląda na taki oraz co ciekawe gdy zmienilem olej w silniku to filtr był datowany na 1997 rok (10 lat) a nie sadzę aby ktoś tak dbał o motor i robił wieksze przebiegi a nie wymieniał filtra/oleju. Także przez te ostatnie 10 lat motor raczej wiele nie najechał...

Ale po wymianie oleju ślizga sie jakby ciut bardziej.
Mozliwe ze swoja jazdą ostra troche i przypaliłem teraz sprzęgło...

Jak jezdzę spokojnie to wszystko jest ok no ale czasem trzeba ostro przyspieszyc...

Czeka mnie zajrzenie do sprzęgła. Mechanikowaty jestem to dam radę.
26 tys km jeszcze chyba nie kryzys dla tarcz to może jeszcze sie da jakoś je ratować. Może jak rozbiorę sprzęgło gdy grubośc tarcz i długośc sprezyn byłaby OK wystarczyłoby przeszlifować tarcze papierem sciernym...
Ale zeby nie robic niby napraw na darmo musze poznac orginalne grubości tarcz i przekładek oraz ich minimalne grubości + wymiary spręzyn.
Na oko raczej nie ocenie.

Czy moze ktos kiedyś próbował stosowac jakies podkładki aby ściśnic spręzyny. Da sie tak ?

I jeszcze jedno. Jak gdzies sa opisy jak rozbierać/wymieniać tarcze sprzegielne to tez poproszę!

Poprosze o wszelkie rady i te wymiary.
Wielkie dziekuję z góry !!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pink25 dnia Sob 0:58, 02 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon001




Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: Pią 16:31, 01 Cze 2007    Temat postu:

drapanie papierem ściernym nie ma większego sensu bo starcza to na jakieś 500 km wiem z doświadczenia bo jak kupiłem motorek to własnie tak uzdatnione tarcze w ni były. A co do przebiegu to wiezyc mi sie ni chce zeby motocykl przez 20 lat zrobił 23 tys ale kto wie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KAR1DOM




Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LESZNO

PostWysłany: Pią 22:37, 01 Cze 2007    Temat postu: SPRZĘGŁO

[link widoczny dla zalogowanych](Service%20Manual).pdf

MAM XV 920 DAŁEM PODKŁADKI OKOŁO 1,5 MM ZWYKŁE SPRĘŻYNOWE TYLKO JE WYGIOŁEM NA JEDNĄ PŁASZCZYZNE I JEST OK.KOPIUJ ADRES I WKLEJ DO WYSZUKIWARKI


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pink25




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Sob 0:53, 02 Cze 2007    Temat postu: Re: SPRZĘGŁO

Cytat:

MAM XV 920 DAŁEM PODKŁADKI OKOŁO 1,5 MM ZWYKŁE SPRĘŻYNOWE TYLKO JE WYGIOŁEM NA JEDNĄ PŁASZCZYZNE I JEST OK.KOPIUJ ADRES I WKLEJ DO WYSZUKIWARKI


wielkie dzieki za manual
Tak patrze na to sprzegło w przekroju.
Tam jest 1 centralna sprezyna dociskajaca tarcze i przekładki do siebie czy kilka ?
Czy aby zmienic same tarcze potrzebne jest jakieś narzędzie blokujace koszyk czy nie ?. Z rysunku wynika jakby nie. Dopiero zdjęcie koszyka chyba wymaga takiego narzędzia ?

I może ktoś z Was widzi gdzies tam w ty manualu te wymiary tarcz i sprężyny bo ja widze tylko jak mierzą a liczb juz nie widze Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dangel




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:16, 04 Cze 2007    Temat postu:

też miałem ten problem,
okazało się że tarcze sprzęgła były pardzo zużyte, po wymianie wszystko śmiga jak trza.
Wkońcu mogę przyspieszaćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pink25




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Czw 23:01, 14 Cze 2007    Temat postu:

Szymon001 napisał:
drapanie papierem ściernym nie ma większego sensu bo starcza to na jakieś 500 km wiem z doświadczenia bo jak kupiłem motorek to własnie tak uzdatnione tarcze w ni były. A co do przebiegu to wiezyc mi sie ni chce zeby motocykl przez 20 lat zrobił 23 tys ale kto wie Wink


jak pisalem ostatnio to miałem dokładnie 26 tys ... ale mil - jakos nie dopatrzyłem Wink czyli mam przejechane 42 tys km.

Jeśli chodzi o sprzegło ro rozebrałem. Tarcze juz dosyć słabe, może troche przypalone. Sprezyny b słabe już. Udało mi sie kupic sprezyny w larssonie . Na tarcze trzeba czekac 1,5 tyg to nie wytrzymałem i przetarłem tarcze papierem sciernym i dałem nowe sprezyny i złozyłem. Jaki ten motor sie ostry zrobił Smile)). Nie potrafie ruszyć aby nie zerwac Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin