Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stuki w silniku 535
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogdan




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:51, 15 Sie 2007    Temat postu: Stuki w silniku 535

Witam wszystkich. Niedawno pisałem na temat stuków w silniku w mojej 535 podejrzewałem kosz sprzęgła,panewki,sworznie tłokowe.Takie były również opinie mechaników.Wczoraj mi nie dało ,rozebrałem lewą stronę silnika tj. wymontowałem koło magnesowe i okazało się że rozkręcone były trzy śruby imbusowe które mocują sprzęgło rozrusznika i kosz sprzęgła sie luźno belętał.Nie widać było żeby kiedyś ktoś tam grzebał,czyżby żółte ludzie dały ciała.Po skręceniu tych nieszczęsnych śrub motor chodzi jak szwajcarski zegarek.Może ta informacja pomoże komuś przy szukaniu dziwnych i kosztownych stuków.Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy1977




Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Połczyn Zdrój

PostWysłany: Czw 22:51, 16 Sie 2007    Temat postu:

Dzieki stary u mnie okazalo się to samo a już mi kazali panewki szlifować. Wkreciłeś te same śruby czy nowe. Moję są zmasakrowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogdan




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:30, 17 Sie 2007    Temat postu:

Wkręciłem stare nie były uszkodzone ale gwint posmarowałem klejem do gwintów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy1977




Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Połczyn Zdrój

PostWysłany: Pią 15:53, 17 Sie 2007    Temat postu:

Kurde a moje są zdezelowane, wszystkie dostępne mają twardośc 8,8 a oryginalne 12,9. Ciekawe czy te nasze wytrzymają, jak myślisz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dwaPe




Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 16:47, 17 Sie 2007    Temat postu:

bialy1977 napisał:
Kurde a moje są zdezelowane, wszystkie dostępne mają twardośc 8,8 a oryginalne 12,9. Ciekawe czy te nasze wytrzymają, jak myślisz?

Tu raczej nie chodzi o to czy nasze czy japońskie. Masa wirująca takiego koła jest bardzo duża i te 8,8 mogą poprostu nie wytrzymać sił jakie tam występują. Tu jest tabelka z parametrami śrub [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy1977




Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Połczyn Zdrój

PostWysłany: Pią 18:53, 17 Sie 2007    Temat postu:

Więc i ja tak pomyślalem i wkrecilem 2ie stare i 1ną od rozrządu samochodowego, którą dostałem od kolegi i teraz oczywiście wszystkie posmarowałem klejem, ktoś tego przy zmianie sprzegła rozrusznika nie uczynił i tak się stalo jak się stało. Te dwie stare były wytłuczone w miejscu gdzie nie ma gwintu, 3cia sie odkręciła i wytarła o zębatkę więc była do niczego i to właśnie tę wymieniłem na samochodową. Jestem dobrej myśli, powinno być ok. Very Happy Przy okazji wymieniłem dobre Very Happy sprzegło rozrusznika na nowe i wymienię sobie tarcze na nowe bo już nie będzie chciało mi się tego rozkręcać. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dlugi1974




Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:27, 23 Sie 2007    Temat postu:

Witam i mam pytanie w związku z tym czy przy ściąganiu koła są jakieś problemy , czy potrzebne są ściągacze ? i czy ewentualnie mógłbyś jakąś fotkę z zaznaczonymi tymi śrubami zapodać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz Lizon




Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 10:03, 24 Sie 2007    Temat postu:

Chlopaki mam chyba podobny problem...u mnie podczas ruszania badź przydałwienia silnika pojawiają sie takiw dziwne stuki słyszlane własnie z lwej strony silnika, czytając Wasze wypoowiedzi podejrzewam że tez bede u mnie poluzowane te śruby o którcyh piszecie...i co jeszcze zauważyłem, czasem przy odpalaniu silnika tak dziwnie coś trzasnie jakby rozrusznik sie źle zazębał czy cos...czy to jest spowodowane poluzowanymi śruabmi o których mowa wyżej???????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogdan




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:42, 25 Sie 2007    Temat postu:

Ściągnięcie koła magnesowego wymaga użycia ściągacza,u mnie siedziało bardzo mocno nie używaj ściągacza z łapkami potrzebny jest ściągacz który ma trzy otwory na śruby M8 śruby muszą być wytrzymałościowe conajmniej 8/8.Łukasz twoje stuki są identyczne jak moje czyli rozkreciły się śruby imbusowe mocujące kosz sprzęgła rozrusznika ,sprawdź jeszcze powierzchnię po której pracują wałki sprzęgła rozrusznika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogdan




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:43, 25 Sie 2007    Temat postu:

Ściągnięcie koła magnesowego wymaga użycia ściągacza,u mnie siedziało bardzo mocno nie używaj ściągacza z łapkami potrzebny jest ściągacz który ma trzy otwory na śruby M8 śruby muszą być wytrzymałościowe conajmniej 8/8.Łukasz twoje stuki są identyczne jak moje czyli rozkreciły się śruby imbusowe mocujące kosz sprzęgła rozrusznika ,sprawdź jeszcze powierzchnię po której pracują wałki sprzęgła rozrusznika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz Lizon




Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 8:45, 28 Sie 2007    Temat postu:

Przydałby sie rysunek takiego sciągacza to by można było dorobić, zrobiłem przez wekend jakies 200km i nie wiem czy moge tak jeździć, co sie dzieje jak te śruby całkem sie poodkręcają??a może Virazżki mają taki klank silnika przy ruszaniu lub przydławieniu??najbardziej to zastanawia mnie to dlaczego czasem ten rozrusznik przy odpalaniu tak dziwnie strzeli, może to być spowodowane tymi lużnymi śrubami??i mam pytanko, czy to całe koło magnesowe pracuje w oleju??mógłby ktoś jakoś opisac te elementy??mam instrukcje obsługi po niemiecku do Virago ale za dużo z niej nie wiem:/
Pozdrawiam wszystkich!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogdan




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:09, 28 Sie 2007    Temat postu:

Sposób wymiany opisany masz przez mmm757 -wymiana sprzęgła rozrusznika widoczny jest tam również ściągacz koła magnesowego.Koło magnesowe i uzwojenie alternatora pracuje w oleju.Blokowanie i strzelanie rozrusznika może być spowodowane przez rozkręcone śruby lub zużyte rolki sprzęgła rozrusznika.Nie zwlekaj z naprawą bo możesz mieć niezły bałagan w silniku za kołem magnesowym jest łańcuch rozrządu.Pozdrawiam,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy1977




Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Połczyn Zdrój

PostWysłany: Wto 22:47, 28 Sie 2007    Temat postu:

Ja dokręciłem te śruby i wymieniłem rolki sprzęgła na nowe ale trzaski przy rozruch jak były tak są. Co to może być?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogdan




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:41, 29 Sie 2007    Temat postu:

Czy sprawdziłeś powierzchnię na kole zębatym rozrusznika na której pracują wałki sprzęgła powierzchnia ta musi być idealnie gładka bez śladów wgnieceń i zatarć jeżeli tak jest to rozrusznik może tak trzaskać i blokować się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy1977




Dołączył: 14 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Połczyn Zdrój

PostWysłany: Śro 15:08, 29 Sie 2007    Temat postu:

taka idealna to nie była ale zniszczona to też nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin