Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PowelL




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 13:08, 22 Kwi 2007    Temat postu: Wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu

Niedawno wymieniałem uszczelniacze w przednim zawieszeniu, może komuś się przyda. Moje uwagi dotyczą Virago 750, rocznik 1993, w innych motocyklach może to przebiegać nieco inaczej.

Ogólnie sprawa jest dość prosta, jeśli masz miejsce w garażu i trochę narzędzi, poradzisz sobie. No, chyba, że utkniesz na pewnym etapie robót, jak ja.... Ale o tym za chwilę.

Aby móc rozłożyć lagę, należy najpierw (zanim jeszcze zawieszenie zdejmiemy z motocykla!) poluzować dużą śrubę imbusową (17mm) zamykającą lagę od góry. Śruby te potrafią być mocno zakręcone, jest tam również gumowy oring, który stawia dodatkowy opór przy obracaniu śruby.
Poluzować należy również imbus na drugim, dolnym końcu lagi (rozmiar 8 lub 10mm). Tutaj możemy napotkać inny problem - może się okazać, że przy obracaniu śruby kręci się również element wewnątrz zawieszenia. Na to rada jest taka: Należy spróbować obciążyć zawieszenie (skrócić lagę), wtedy sprężyna wewnątrz uciśnie kręcący się element i być może uda nam się imbus poluzować. Uwaga: po poluzowaniu tych śrub pewnie zacznie kapać olej, bądź na to przygotowany Smile
Przyznam, że mnie nie udało się odkręcić tych śrub i byłem zmuszony pojechać z lagami do warsztatu, gdzie uprzejmy mechanik w ciągu minuty odkręcił wszystkie cztery śruby pneumatykiem.

Zdejmowanie lag jest jest proste:
01. zdjąć błotnik
02. zdjąć zaciski hamulców tarczowych (w moim motocyklu są dwie tarcze i nie da się zdjąć koła bez zdejmowania zacisków),
03. zdjąć przednie koło - najpierw poluzować śrubę zaciskającą oś (po prawej stronie motocykla), następnie odkręcić oś,
04. poluzować śrubę zaciskającą lagę na samej górze, poluzować dwie śruby imbusowe w okolicach tabliczki Yamaha na przodzie zawieszenia,
05. lagi powinny dać wysunąć z uchwytów półek

Rozbieranie lag:
01. odkręcić całkowicie śruby-korki zamykające lagi od góry (imbus 17mm). Uwaga: sprężyna zawieszenia, mimo, ze prawie nie naprężona, wypchnie trochę "bebechy" na zewnątrz.
02. wyciągnąć sprężynę i resztę elementów z rury, pozbyć się starego oleju z lagi, jeśli jeszcze tam jest. UWAGA: zwrócić uwagę na kolejność elementów w zawieszeniu, żeby potem tak samo to złożyć, na samej górze jest tzw. spacer (rurka dystansowa), potem idzie kapturek i sprężyna
03. odkręcić dolną śrubę imbusową, zwolni ona kolejny element, który da się wyciągnąć z rury (tłoczek amortyzatora z małą sprężyną), nie zgub przy okazji miedzianej podkładki pod imbusem. Tłoczek amortyzatora ma specjalne gniazdo do przytrzymania od góry specjalnym narzędziem. Można sobie takie narzędzie dorobić ze stalowego pręta i dużej nakrętki, przyda się przy montażu zawieszenia,
04. teraz zajmujemy się połączeniem dwóch rur (zewnętrznej i wewnętrznej) lagi. Należy podważyć śrubokrętem chromowany pierścień ozdobny, pod którym znajdziemy plastikową uszczelkę,
05. podważamy delikatnie plastikową uszczelkę i wyciągamy ją (to jeszcze nie jest nasz uszczelniacz Smile)
06. pod uszczelką znajdziemy drucianą zapinkę, która zabezpiecza uszczelniacz przed wypadnięciem, należy ją wyciągnąć, podważając śrubokrętem,
07. teraz uszczelniacz jest już ostatnim elementem, który zespala dwie rury lagi. energicznym ruchem wysuwamy lagę wewnętrzną z zewnętrznej, w środku znajdziemy jeszcze małą tulejkę dystansową,

Rozebraliśmy zawieszenie na części pierwsze Smile

Składanie przebiega w odwrotnej kolejności. Uważaj przy zakładaniu nowego uszczelniacza, aby go nie uszkodzić.
Ja, aby dobrze dokręcić dolny imbus (przykręca on tłoczek do spodu lagi) użyłem narzędzia, który zrobił mi kolega. Na pręcie stalowym przyspawano nakrętkę, mogłem dzięki temu unieruchomić tłoczek wewnątrz rury.
Przy okazji wymieniłem miedziane podkładki pod imbusami na dole, były już trochę zmaltretowane. Jeśli Twoje są jeszcze o.k., warto przed ich założeniem rozgrzać je nad gazem i pozwolić powoli ostygnąć - dzięki temu miedź stanie się znowu miękka i właściwości uszczelniające podkładki się zwiększą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzi-28




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 16:06, 16 Maj 2007    Temat postu: Uszczelniacze

Fajnie kolego czytać twojego posta .
Ja właśnie będę się zabierał do wymiany simeringów w mojej Virago -tylko czekam na przesyłkę.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uzi-28




Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 21:26, 20 Maj 2007    Temat postu: Uszczelniacze

WITAM może ktoś wymieniał SIMERINGI W XV 535 CO TRZEBA zrobić U góry POD GUMOWYMI DEKLAMI CZY TAM Są jakieś ZAWLECZKI???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin