Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::..
UWAGA !! Forum przeniesione pod adres www.virago.com.pl UWAGA ! !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zasysanie "lewego" powietrza, wysokie obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osina1




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 13:33, 21 Sie 2007    Temat postu: zasysanie "lewego" powietrza, wysokie obroty

Witam,
Jestem nowy na forum. Mam virażkę 535 1998 r. z przebiegiem 20 000 km. Moto chodzi super z jednym wyjątkiem...
Po rozgrzaniu silnika moto ma problemy z zejściem z obrotów podczas zmiany biegów. Kiedy na luzie dodam gazu i zaraz puszczę manetkę, virażka jeszcze przez dłuzszą chwilę nie zmniejsza obrotów. Podczas zmiany biegów, przy włączonym sprzęgle moto również nie schodzi z obrotów, co w efekcie wygląda tak jak bym nie puszczał manetki gazu podczas zmiany biegów. Dodatkowo słychać delikatne "pierdnięcia" z wydechów podczas zwalniania i redukcji biegów. Spadku mocy nie wykryłem, ostatnio na trasie poznań-międzyzdroje bez problemu osiągnąłem 140 km/h, choć był jeszcze zapas mocy (szybciej nie mogłem bo mi ręce wyrywał pęd powietrza. Nie mam szyby).
Czy to może być związane z zasysaniem niechcianego powietrza? Czy to wyłącznie kwestia regulacji? moto jest po przeglądzie, wymianie świec, filtrów, oleju, synchronizacji gaźników i regulacji luzów zaworowych.
Proszę Szanownych Forumowiczów o wyrażenie opinii na powyzszy temat i w miarę możliwości o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnal




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bogatynia

PostWysłany: Wto 13:43, 21 Sie 2007    Temat postu: Re: zasysanie "lewego" powietrza, wysokie obroty

osina1 napisał:
Kiedy na luzie dodam gazu i zaraz puszczę manetkę, virażka jeszcze przez dłuzszą chwilę nie zmniejsza obrotów.

Może linki ciężko chodzą w pancerzu i dlatego obroty nie spadają Rolling Eyes Po prostu dłużej wracają do pozycji wolnych obrotów.
Spróbuj dodać gazu i ręcznie zamknąć gaz a nie puszczać manetkę. Zobacz co wtedy się dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osina1




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:04, 24 Sie 2007    Temat postu:

Pojechałem do serwisu yamahy w poznaniu przy ul. Dąbrowskiego (super serwis!!!) i po prostu wyregulowali i wyczyścili gaźniki. Poprzedni mechanik mnie ściemniał, że zrobił synchronizację i regulację luzów zaworowych. gratisowo naprawili przełcznik rezerwy bo mi nie działał. Teraz wiem jak powinna chodzić virażka. Dzięki za pomoc. Do zobaczenie na trasie. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolbi
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 17:25, 02 Wrz 2007    Temat postu:

mozesz napisac ile zabuliles za ta naprawe ? bo mi zaspiewali kiedys 250zl Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Budzy




Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Nie 18:23, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Ja u mechanika za czyszczenie 2-ch gaźników i regulacje zapłaciłem 150zł (wcześniej moto na 1 gar nie palił). Do serwisu się nie wybierałem bo kolejki i pewnie zdzierają. U mnie w mieście (Gorzów Wlkp.) Napiszcie ile u was kasują. Porównamy ceny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osina1




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 9:18, 03 Wrz 2007    Temat postu:

Ja zapłaciłem 270 zł w Poznaniu w serwisie. Ale najpierw z myślą o "oszczędzeniu" kasy oddałem moto do nieautoryzowanego warsztatu. Nie wiem czy dlatego, że koleś śpieszył się na urlop, czy z powodu braku wiedzy, nie wykonał regulacji jak należy. Za wymianę filtrów, oleju, synchronizację gaźników, regulację luzów zaworowych i wymianę tarcz sprzęgłowych zapłaciłem u niego 500 zł. Tyle, że nie mam pewności czy wykonał to wszystko. Na pewno nie wyeliminował problemu wysokich obrotów, o którym pisałem wyżej. A co do pozostałych czynności to się okaże w przyszłym sezonie, bo wtedy oddaję moto do przeglądu w serwisie. Nie mam też pewności co do wymiany tarcz sprzęgłowych, bo moją yamaszkę ciągle trawią następujące przypadłości, opisywane zresztą na forum:
- Po kilku godzinach postoju, np po nocy, gdy rano odpalę maszynę i włączę bieg moto gaśnie z powodu niewysprzęglenia. Muszę wyłączyć silnik, wrzucić jedynkę i na włączonym sprzęgle przepchać moto kawałek. Kiedy ponownie włączę silnik i wrzucę jedynkę wszystko jest ok, a skrzynia i sprzęgło chodzą jak zegareczek,
- na biegu jałowym (tzw luzie) silnik inaczej pracuje, gdy włączę sprzęgło. Pracuje troche ciszej i bez klekotu, który słychać kiedy nie jest włączone sprzęgło.

Proszę was o opinie, czy wymiana tarcz sprzęgłowych powinna wyeliminować powyższe przypadłości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polo




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:35, 03 Wrz 2007    Temat postu:

osina1 napisał:
- Po kilku godzinach postoju, np po nocy, gdy rano odpalę maszynę i włączę bieg moto gaśnie z powodu niewysprzęglenia. Muszę wyłączyć silnik, wrzucić jedynkę i na włączonym sprzęgle przepchać moto kawałek. Kiedy ponownie włączę silnik i wrzucę jedynkę wszystko jest ok, a skrzynia i sprzęgło chodzą jak zegareczek,

Proszę was o opinie, czy wymiana tarcz sprzęgłowych powinna wyeliminować powyższe przypadłości.


poprostu mokre sprzęgło
i się skleja , za zawsze przed odpalaniem po długim ( klikudniowym) postoju najpier rzklejam sprzęgło

wtedy nie ma pierwszego gośnego "klang" przy włączaniu jedynki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osina1




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:36, 03 Wrz 2007    Temat postu:

poprostu mokre sprzęgło
i się skleja , za zawsze przed odpalaniem po długim ( klikudniowym) postoju najpier rzklejam sprzęgło

wtedy nie ma pierwszego gośnego "klang" przy włączaniu jedynki[/quote]

to znaczy, że sklejanie sie sprzęgła już po kilkunastu godzinach jest normalnym objawem przy mokrym sprzęgle?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Polo




Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:48, 03 Wrz 2007    Temat postu:

ano tak , wszystko zależy od tarcz sprzęgła , od oleju
siły adhezji powodują trzymanie sie tarcz do stalowych przekładek
w róznych modelach i egzempalrzach różnie to sie obajawia mocniej lub słabiej
spróbuj zmienić olej na innego producenta - może pomóc
u mnie w zimie ten problem jest mocniejszy w lecie mniejszy
i to praktycznie w każdym motocyklu , mógłbym tego nie robić , ale nie lubię tego "klang" jakoś tak mi żal motocykla

w MZ 250 to sprzęgło się tak skleiło że po zimie musiałem je rozmontować i ręczenie rozłożyć sprzęgło i złożyć , inaczej nie chciało sie rozłączyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osina1




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:13, 03 Wrz 2007    Temat postu:

olej mam mineralny motul 3000, ale nie wiem jakiej firmy tarcze sprzęgłowe. Czy masz wypracowane jakieś optymalne zestawienie oleju silnikowego i tarcz sprzęgłowych, które w maksymalny sposób zmniejszałyby nieprzyjemne sklejanie sie sprzęgła?
Też cierpię, kiedy słysze ten klang, a motocykl przez chwilę szarpnie do przodu. Brrrr.........Okropne...............


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..:: Yamaha Virago - Forum Miłośników ::.. Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin